Waarom Korfbalshop.nl?

Garantie

Garantie

Wanneer je een product hebt gekocht bij Sportshop.com en deze niet voldoet aan jouw verwachtingen dan is dat natuurlijk erg vervelend. Als het de kleur of de maat is die verkeerd is, dan kan je producten gemakkelijk retourneren via onze retourpagina. Indien je een artikel in gebruik hebt genomen maar merkt dat deze niet naar behoren werkt of gebreken begint te vertonen dan kan het zijn dat je recht hebt op garantie. Op Sportshop.com is de wettelijke garantie van toepassing op alle producten. Je hebt recht op garantie wanneer een product niet voldoet aan de verwachtingen die de consument redelijkerwijs mag hebben van het product. Bij veel producten die wij verkopen is deze zes garantietermijn maanden, maar dit geldt echter niet voor alle producten. Zo is de garantietermijn bij gebreken en fabricagefouten van veel elektronische producten, zoals sporthorloges en ShoeFresh, twee jaar.

Aanspraak maken op de garantie

Om te kijken of het door jou aangekochte product in aanmerking komt voor de garantie en of de garantietermijn nog niet is verstreken, verzoeken wij je om naar het retourportal te gaan. Via deze website kan je jouw klacht indienen en hebben wij direct alle benodigde gegevens. Daarbij verzoeken wij je om foto’s toe te voegen waarop de klacht zichtbaar is. Dit om teleurstellingen en onnodige wachttijd te voorkomen. In veel gevallen zullen wij je verzoeken om het artikel naar ons terug te sturen zodat wij de klacht nader kunnen bekijken of de klacht kunnen voorleggen aan de leverancier. Zonder het artikel kunnen wij de klacht niet in behandeling nemen. Bewaar het artikel dus altijd tot er vanuit onze klachtenafdeling een inhoudelijke reactie op jouw klacht is gegeven.

Niet tevreden over de afhandeling

Indien je het niet eens bent met de geboden oplossing of de motivatie dat er geen sprake meer is van garantie, dan kan je dit uiteraard altijd bij ons uitten. Wij vernemen je reactie graag als antwoord op de mail met desbetreffende oplossing of motivatie.

Wij doen er alles aan om samen met jou tot een oplossing te komen. Mocht je het idee hebben er niet uit te kunnen komen, dan kan je de afhandeling van de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit kan via de post: postbus 90600, 2509 LP te Den Haag of kijk voor meer informatie op de website: www.sgc.nl. Ook is het mogelijk om de klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform.